راهنمای صدور و تمدید پاسپورت ایرانیان در کانادا

اگر مقیم کانادا هستید می‌توانید به صورت آنلاین درخواست دریافت گذرنامه‌تان را ثبت کنید و سپس درب منزل تحویل بگیرید. کافی ست مراحل زیرا که با تصویر دریافت پاسپورت ایرانیان در کانادا را نشان می‌دهد، انجام دهید.

پاسپورت ایرانیان در کانادا

مراحل ثبت درخواست آنلاین پاسپورت ایرانی در کانادا:

۱. برای دریافت پاسپورت ایرانیان در کانادا به این آدرس بروید: mikhak.mfa.gov.ir

۲. به بخش امور گذرنامه رفته و درخواست گذرنامه جدید را با نام نمایندگی «وزارت امور خارجه – ستاد کانادا» انتخاب و مدارک مورد نیاز را آپلود کنید. دکمه ثبت را بزنید. (تمام مدارک چه ضروری و چه غیرضروری را آپلود کنید).

۳. پس از دریافت ایمیل که کد رهگیری داخلش هست، کد ملی و کدرهگیری را به شماره واتساپ +989108106635 (کنسولی دیجیتال) بفرستید.

۴. پس از تأیید کارشناسان به مرحله احراز هویت می‌رسید. در این مرحله باید رو به دوربین ایستاده، پاسپورت قبلی خود را باز کرده و رو به دوربین بگیرید و بگویید: من «نام و نام خانوادگی» درخواست صدور گذرنامه (با تغییر محل اقامت) دارم.» سپس پاسپورت (صفحه اول) را به دوربین نزدیک کنید تا قابل خواندن باشد و ۳ ثانیه نگه دارید. حتما از دوربین با کیفیت استفاده کنید و در نهایت به همان شماره واتساپ قبلی ارسال کنید.

احراز هویت پاسپورت

۵. کارشناسان هزینه مورد نیاز را اعلام می‌کنند. این هزینه باید از طریق یکی از شعب ارزی بانک ملی در ایران انجام شود. (از طریق آشنایان)

۶. فیش واریزی را به میزخدمت وزارت امور خارجه در تهران و یا دفاتر استانی وزارت امور خارجه تحویل دهید و همینطور به ایمیل dcs.passport@mfa.ir ارسال کنید. حتما کیفیت تصویر واضح و خوانا باشد.

۷. از بانک رسید پرینت شده را دریافت کنید.

مراحل ثبت درخواست برچسب پاسپورت:

۸. برای تهیه برچسب پستی به این سایت بروید:anpost.com

۹. گزینه buy a lable postage پستی را انتخاب کنید. اندازه بسته را برای یک پاسپورت روی A5 و ۲ پاسپورت روی A4 قرار دهید. مقصد کانادا را انتخاب کنید. در سایت log in کنید. وزن پاکت را روی ۱۰۰ گرم بگذارید. روی containing any other item بزنید. روی Registered post بزنید. اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. نوع بسته را داکیومنت و آیتم را روی پاسپورت قرار دهید. هزینه را ۱۰۰ یورو بگذارید. در این مرحله add to basket و proceed to checkout را بزنید.

دریافت برچسب پاسپورت ایرانی در کانادا

۱۰. اطلاعات بخش‌های بعدی را عین تصاویر زیر وارد کنید. وارد صفحه پرداخت شوید و سپس برچسب پستی که دریافت کردید را به همان شماره واتساپ ارسال کنید.

پاسپورت ایرانیان در کانادا

برچسب پستی پاسپورت ایرانیان در کانادا

۱۱.در همان سایت anpost می‌توانید با کد پیگیری داخل برچسب، وضعیت بسته خود را پیگیری کنید.

پیگیری پاسپورت ایرانیان در کانادا

۱۲. حدودا ۱۵ روز پس از تکمیل مدارک، درب منزل شما ارسال خواهد شد. بعد از دریافت گذرنامه جدید، تنها در صورتی پاسپورت شما فعال می‌شود که پاسپورت قبلی خود را پانچ کنید، عکس بگیرید و به ایمیل dcs.passport@mfa.ir ارسال کنید. ایمیل فعال سازی برای شما ارسال خواهد شد.

ویزاتورنتو مسیر سریع و ساده‌ای را برای شما آرزومند است.